vrijdag 14 december 2012

Woensdag 12 december

Rustig nachtje.
Wel druk in de weer geweest met het verzenden van SSB e-mail naar het thuis front. Bij zonsopkomst is het bewolkt en zien we wat grote Squalls om ons heen. Het begint te regenen maar de wind valt mee.


Een uitgelezen kans voor een zoetwater douche en binnen de kortste keren staan we in de kuip te zingen" ik spetter en spatter, ik baad en ik badder:" Volgens het liedje van Alfred J. Kwak. Met dank aan Herman van Veen. Eindelijk eens fatsoenlijk gedoucht . We vangen nog wat meer zoetwater op vanuit het rif in de bazaan en doen een klein wasje zodat weer wat T-shirts, ondergoed en wat thee doeken schoon hebben.
Achter een Squalls valt de wind altijd even weg. Nu duurt de windstilte te lang naar mijn zin en zijn we genoodzaakt te gaan motoren goed voor de accu's zullen we maar zeggen. In de middag is de wind terug en Zeilen we weer.
Langzaam klaart het weer verder op en wordt de bewolking gebroken. Met nog 400 mijl gaan de gesprekken steeds vaker over Suriname.
Via de Pactor kortegolf mail horen we dat Waterland Marina bij Domburg,
de steigers nog niet klaar heeft ook de WiFi doet het niet.
Nou ja, geen probleem we kunnen prima ankeren en zijn daar goed op voorbereid.
We zullen wel zien wanneer we er zijn, in hoeverre het klaar is.
Daar ga ik me nu nog niet druk over maken. Bedenk alvast wel een alternatief plan.
Tegen zonsondergang zetten we de boom met genua op loef het grootzeil hebben we niet meer, achter staat de bazaan bij.
Ik herleef een oude gewoonte uit een vorig leven.
Woensdag bij de Mariniers is blauwehapdag dus eten we rijst met tsjiem-tsjiem, chinese oortjes en nasivlees uit blik en koffie toe. nog wat mailtjes typen en dit Blog bericht voor blogger.com schrijven en nog per SSB radio versturen.
Wat dus niet meer lukt!! De radio condities zijn te slecht.
Nou ja, om 02.00h is er een opening in de condities om te zenden.
Zet de wekker en kruip mijn bed in, dan om 2uur maar even uit mijn bed.
Het resultaat lees je nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.